Retail

Live video advies tijdens winkelen of online shoppen

Ask Anne helpt consumenten bij aankoopproces in winkel en online via smartphone, laptop of tablet

 

Ask Anne, Live video advies tijdens winkelen of online shoppen

Utrecht,
Vanaf 8 juni zal het in winkels en tijdens het online shoppen mogelijk zijn om direct een productexpert te spreken via de mobiele telefoon, tablet of laptop. Een nieuwe dienst ‘Ask Anne’ van het bedrijf Face The Public. Ask Anne wordt bemand door echte Product Specialist van vlees en bloed en het betreft dus geen computergestuurde chatbots of andersoortige gerobotiseerde communicatie.

Deze nieuwe dienst zal klanten live adviseren als ze online of in de winkel aan het shoppen zijn. De afgelopen twee jaar is het online winkelen flink toegenomen. Fysieke winkels stonden juist enorm onder druk en hebben aansluitend veel moeite gehad met het vinden van personeel (met de juiste kennis).
Het zijn deze ontwikkelingen en de daarmee gepaarde behoeften waar Face The Public iets mee wilde doen en hieruit ontstond het idee voor Ask Anne. De kern van deze dienstverlening is het persoonlijk te woord staan van de klant. Waar en wanneer dan ook. De klant het zo makkelijk mogelijk maken een specialist te kunnen raadplegen.

Hoe het werkt

In de winkel is bij het product een QR-code te vinden. De klant scant deze code met de smartphone en er zal direct een videoverbinding tot stand komen met een Product Specialist.

Anne, de expert, is getraind in kennis over het specifieke product is altijd op de hoogte van de juiste informatie. Bijvoorbeeld als het gaat om mogelijkheden, specificaties, prijzen en acties. Online werkt het nog eenvoudiger, met één muisklik op de Ask Anne button wordt eenzelfde videoverbinding gestart. Zo zorgt Anne ervoor dat er altijd en overal op een simpele manier wordt bijgesprongen als de klant behoefte heeft aan specialistisch advies.

Peter Dörr, geestelijk vader van Ask Anne: “Iedereen kent het waarschijnlijk wel. Je loopt rond in een winkel, bent geïnteresseerd in een product en nergens is een verkoper te vinden of iedereen is bezet. Maar je wilt snel wat weten over bijvoorbeeld een televisie, gameconsole of smartphone. Na het scannen van de QR-code heb je direct contact met, ‘Anne’, de persoon die alles van dat product afweet en je kan adviseren bij je aankoop. Online gaat dat via het drukken op een button, maar de werkwijze is identiek. Advies via videoverbinding van een echte productspecialist”.

Launching customer: Motorola (Lenovo Benelux)

Motorola is een van de eerste partijen die Ask Anne gaat inzetten. Ook hebben andere grote merken interesse om de realtime video Product Specialist in te zetten.
Klanten kunnen binnenkort de eerste ontmoeting met Anne verwachten in winkels en online shops.

Ruben Weenink, General Manager Mobile Business Group van Lenovo Benelux: “Veel expertise zit binnen onze organisatie en dit delen wij graag met onze klanten. De inzet van een in Motorola gespecialiseerde product expert geeft ons de mogelijkheid die kennis direct bij onze klanten te brengen. Een realtime verbinding met de eindgebruiker, waarbij communicatie heen en weer uitgewisseld kan worden op de plek van aankoop is toch wat je wilt als klantgerichte organisatie. Technologie stelt ons in staat dit te doen en wij zijn ervan overtuigd dat het een positief effect heeft op de klanttevredenheid en onze verkoopresultaten.”

 

Vorig bericht Factoringbedrijf Factris stelt financieringsronde veilig
Volgend artikel Beveiligingsproblemen dreigen innovatie lam te leggen

Nu op WijNoordHolland

ZAKELIJKE DIENSTVERLENING

Werkapp Maqqie blijft exponentieel groeien