MKB

Klearly officieel gelanceerd in Nederland

Betaalapplicatie voor MKB’ers haalt 2,1 miljoen euro groeikapitaal op in pre-seed investeringsronde

Klearly officieel gelanceerd Nederland

Amsterdam,
Klearly, de Amsterdamse startup die het mogelijk maakt om betalingen direct telefonisch te ontvangen is vanaf vandaag gratis te downloaden. Dankzij de app maken MKB’ers met slechts een paar handelingen een pinapparaat van hun mobiele telefoon. De fintech startup heeft 2,1 miljoen euro opgehaald in een succesvolle pre-seed investeringsronde, geleid door investeringsmaatschappijen Antler en Global PayTech Ventures. Ook gerenommeerde individuele investeerders hebben geïnvesteerd, zoals de voormalige President van MasterCard, voormalig CEO van Mollie en voormalig COO van Adyen.

“Ondernemers en kleine bedrijven gebruiken nog vaak mobiele pinapparaten. Niet alleen moeten zij die apart aanschaffen, ze hebben ook vaak te kampen met problemen zoals een slechte connectie, lege batterijen en ondoorzichtige prijzen”, zegt Sam Koekoek, CEO en medeoprichter van Klearly. “Klearly maakt het juist gemakkelijk voor ondernemers. Onze gratis app integreert direct met de hardware van je smartphone en je betaalt alleen voor wat je gebruikt. Dankzij ons volledig geautomatiseerde aanmeldproces kunnen gebruikers binnen enkele minuten na registratie al betalingen ontvangen.”

De toekomst van betalen

In de afgelopen maanden draaide Klearly een uitgebreide pilot met chauffeurs van de Taxicentrale Amsterdam (TCA) en de Rotterdamse Taxicentrale (RTC). De fintech startup is nu de aangewezen partner van alle grotere taxicentrales in Nederland, waaronder het internationaal opererende Bolt. Ook in de horeca en bij rederijen groeit de interesse in Klearly. Het aantal door de fintech verwerkte betalingen is mede hierdoor in de afgelopen maand toegenomen met maar liefst 173 procent. Koekoek: “Klearly geeft ondernemers alle tools die ze nodig hebben om succesvol en moeiteloos digitaal zaken te doen, zonder dat er extra hardware nodig is. Naast het ontvangen van digitale betalingen hebben gebruikers bijvoorbeeld toegang tot uitgebreide data-inzichten om beter onderbouwde bedrijfsbeslissingen te kunnen nemen. Gemak staat voorop. Daarom werken wij niet met ingewikkelde installaties en verborgen abonnementskosten, maar hanteren wij een transparante vergoeding per transactie.”

Internationale ambitie

Sinds het begin van de pilot heeft Klearly ruim dertigduizend betalingen verwerkt. “Als een van de weinige fintech startups richten we ons volledig op de eindgebruiker. Daarom streven we ernaar om op korte termijn onze processen verder te stroomlijnen en nog meer gebruiksgemak te bieden in diverse sectoren, waaronder de taxi-, rederij- en horecabranche. Op de lange termijn kijken we vooral naar uitbreiding naar andere landen. We zijn Klearly gestart om zoveel mogelijk mensen te helpen hun ondernemersdroom waar te maken. Die missie houdt niet op bij de Nederlandse grens”, aldus Sam Koekoek.

Vorig bericht Tech-gedreven short stay aanbieder ‘Bob W’ breidt uit naar Nederland
Volgend artikel Start vernieuwen riool Hoorn-Noord en Venenlaankwartier

Nu op WijNoordHolland