Lening

Amsterdamse startup Tradesnest ontvangt lening van Innovatiefonds Noord-Holland

Tradenest heeft converteerbare lening ontvangen voor internationale ontwikkeling

Innovatiefonds Startup Tradesnest Amsterdam

Amsterdam,
Startup Tradesnest uit Amsterdam heeft een converteerbare lening ontvangen van het Innovatiefonds Noord-Holland voor de ontwikkeling van haar platform voor producenten, distributeurs en retailers binnen de consumentenelektronicamarkt.

Platform

Door gebruik te maken van het platform krijgen merken de kans om internationaal te groeien en hun omzet te vergroten, zonder dat zij hiervoor een enorme investering van tijd en geld nodig hebben. Merken en producenten van consumentenelektronica kunnen via een uitgebreid persoonlijk dashboard eenvoudig zoeken naar distributeurs over de hele wereld. Hierbij krijgen zij toegang tot gedetailleerde informatie over mogelijke partners en worden zij geholpen bij het vinden van de beste en meest duurzame samenwerking. Daarmee neemt Tradesnest het grootste struikelblok weg voor merken die nieuwe markten willen betreden en snel willen opschalen. Zij hoeven geen budget meer vrij te maken voor extra personeel of talloze dure tradeshows af te struinen in hun zoektocht naar betrouwbare partners, maar krijgen direct toegang tot een wereldwijd netwerk van distributeurs en retailers.

Opschaling

Met de financiering kan Tradesnest hun proof-of-concepttechnologie testen en valideren met innovatieve merken, distributeurs en retailers binnen de consumentenelektronicamarkt. Op deze manier maken zij een vertrouwde opschaling binnen nieuwe markten mogelijk.

Wouter Keij, directeur Innovatiefonds Noord-Holland: “De oplossing van Tradesnest kan grote barrières wegnemen voor nieuwe innovaties. Via het platform van Tradesnest wordt groei van beginnende bedrijven en innovaties niet geremd, maar juist aangewakkerd.”

Met elkaar in contact

Nancy Shenouda, mede-oprichter van Tradesnest: “Gedurende mijn carrière heb ik voor verschillende internationale merken gewerkt, groot en klein. Bij de kleinere merken ervaarde ik hoe moeilijk, tijdrovend en duur het is om bij de juiste partners onder de aandacht te komen. Zij hebben vaak niet de connecties of het budget en de tijd om tientallen beurzen per jaar af te struinen, op zoek naar die ene partner die kan helpen bij het schalen van hun product en het betreden van nieuwe markten. Dit remt enorm in de groei. Andersom is het ook lastig, want hoe weet je als distributeur of je te maken hebt met een kwalitatief product en een betrouwbare producent? Op ons platform faciliteren we beide en brengen we ze met elkaar in contact.”.

Vorig bericht Nieuw 'De Beren' restaurant opent in Alkmaar
Volgend artikel Start werkzaamheden herinrichting Westerweg (Heiloo)

Nu op WijNoordHolland