Nieuws

Hebbeding maakt nieuwe start

Na een pauze van enkele jaren heeft het eigenzinnige Noord-Hollandse kledingmerk Hebbeding de draad weer opgepakt.


NIEUWE NIEDORP – De eerste nieuwe collectie werd afgelopen voorjaar voorzichtig gelanceerd. De reacties waren zo positief dat het merk nu een serieuze herstart maakt.

Hebbeding werd in 1989 opgericht door Marjan Spaansen uit Nieuwe Niedorp. Vanaf het begin kenmerkt het merk zich door een exclusieve, eigenzinnige en tijdloze stijl en het gebruik van stoffen met een hoog draagcomfort. Op het hoogtepunt werd Hebbeding verkocht in ruim 280 winkels in zeventien landen, waaronder de Verenigde Staten, Canada, de Golfstaten, Australië en Mexico. Daarnaast had Hebbeding drie brandstores in Alkmaar, Amsterdam en Antwerpen. In 2010 nam Marjans zoon Koen het stokje over en niet veel later kwam daar mede-eigenaresse Marja Bossen bij. Echter, mede wegens de economische crisis besloot het drietal enkele jaren geleden het label on hold te zetten tot er betere tijden zouden aanbreken.

Dat moment is inmiddels gekomen. Begin 2018 hebben de nieuwe eigenaressen van Hebbeding, Anca Spaansen (nicht van Marjan Spaansen) en Marja Bossen, met behulp van de oprichtster de draad weer opgepakt. “Toen Hebbeding gestopt was, vroeg Marja of ik samen met haar de outlet wilde verkopen op markten en op onze jaarlijkse outlet-dagenâ€, vertelt Anca. “Na een paar keer zouden we de balans opmaken: helemaal stoppen of doorpakken. We kregen zoveel positieve reacties en mensen vonden het zo jammer dat er geen nieuwe collecties meer kwamen, dat we besloten met Hebbeding verder te gaan. Marja en ik voelen elkaar perfect aan en Marjan helpt ons enorm met de ontwerpen. We hebben er een heel goed gevoel over en gaan er voor honderd procent voor. Het zou zonde zijn om zo’n bijzonder merk als Hebbeding verloren te laten gaan.â€

Hebbeding is begonnen met een nieuwe kleine collectie, die deels uit vertrouwde Hebbeding-modellen bestaat en deels uit nieuwe modellen. De kleding is uitgevoerd in de bekende tricotkwaliteit en bestaat vooral uit zwarte stukken met opvallende witte prints. De kleding is te koop via de eigen website/webshop en in verschillende winkels in Nederland. “Momenteel zijn we volop bezig met het ontwerpen van nieuwe modellen voor de winterâ€, vertelt Anca. “De collectie voor de winter kenmerkt zich door trendy winterkleuren en nieuwe prints. Onze doelgroep zijn vrouwen met karakter van alle leeftijden. Voorheen was Hebbeding vooral het merk voor de grotere maten. Maar ook slankere vrouwen willen onze kleding graag dragen. Daarom zijn de nieuwe collecties verkrijgbaar vanaf maat 38.â€

“Onze doelstelling is om niet alleen onze oude vertrouwde klanten weer enthousiast te maken voor ons merk, maar ook veel nieuwe klanten aan te trekken. Inmiddels hebben we al heel veel bestellingen verzonden, ook naar België en Engeland. En er komen er iedere dag meer bij. Kortom: we zien de toekomst zeer positief tegemoet.â€

Wie de kleding van Hebbeding wil bewonderen, kan terecht op de website. Ook is het mogelijk om vrijblijvend een kijkje te nemen in de showroom in Nieuwe Niedorp.

Vorig bericht Investeringsmaatschappij 5square neemt Intersteel over
Volgend artikel Groter deel bedrijventerreinen MRA is toekomstbestendig

Nu op WijNoordHolland