Overname

Clarity neemt Sefiani Communications Group over

Sefiani Communications Group is een bekroond Australisch bureau voor strategische communicatie en reputatiemanagement

Clarity versterkt wereldwijde slagkracht

Amsterdam,
Communicatie- en digital marketingbureau Clarity kondigt de acquisitie aan van Sefiani Communications Group, een bekroond Australisch bureau voor strategische communicatie en reputatiemanagement. Het is Clarity´s eerste van verscheidene geplande overnames in de regio Azië-Pacific.

De overname van Safiani is een belangrijke stap in de wereldwijde groeistrategie van Clarity en volgt op eerdere overnames van het digitale bureau 93digital; het creatieve SEO-, paid- en analytics bureau 3WhiteHats; en het toonaangevende public affairs bureau Political Intelligence UK.

Sefiani wordt onderdeel van Clarity, dat kantoren heeft in Amsterdam, Londen, San Francisco, Los Angeles en New York. Clarity is ook een zusterbureau van het gerenommeerde wereldwijde communicatiebedrijf Freuds, dat gespecialiseerd is in purpose-gedreven campagnes voor een duurzame toekomst.

Over Safiani

Sefiani werd 23 jaar geleden opgericht door Robyn Sefiani met een specifieke focus op het bouwen, verbeteren en beschermen van corporate- en merkreputaties. Ze deden dit onder meer voor Airbus, EY (Ernst & Young), Allen & Overy, CrowdStrike, Expedia (Stayz), Henkel en L’Oreal. In 2022 werd Sefiani uitgeroepen tot Australian Midsize PR Agency of the Year, en Robyn tot Australian PR Leader of the Year. Sefiani was ook finalist bij de Asia-Pacific SABRE Awards als Best Agency to Work For, en Corporate/Public Affairs Consultancy of the Year.

Voor de oprichting van Sefiani was Robyn Co-President Asia Pacific en lid van de wereldwijde raad van bestuur bij Edelman. Robyn treedt nu toe tot de Global Presidents Board van Clarity als President ANZ & Reputation Counsel. Zij zal Clarity’s groeistrategie in de regio helpen aansturen en tegelijkertijd selecte klanten blijven ondersteunen met reputatie-advies. Verder blijven Mandy Galmes aan als Managing Director ANZ, Nick Owens als Director, Corporate Communications & Reputation Management en Tina Peng als Director, Finance and Operations. Hun 21 collega´s  blijven werkzaam onder de Sefiani-naam, als onderdeel van de Clarity Global Group.

Sami McCabe, oprichter en CEO van Clarity: “We zijn verheugd om Sefiani te verwelkomen in de Clarity-familie. Het ervaren en ambitieuze managementteam van Sefiani en hun topcollega´s, die uitstekend werk leveren voor gerenommeerde klanten, passen perfect bij onze ambities. We zijn ook ontzettend blij met de aanwinst van Sefiani’s expertise op het gebied van reputatie-, crisis- en issuemanagement en duurzaamheidscampagnes – vaardigheden die het Sefiani-team zal helpen versterken binnen Clarity’s wereldwijde team.”

“De overname van Sefiani is een solide basis voor verdere uitbreiding in de APAC-regio. De recente overnames door Clarity versnellen onze ontwikkeling tot een nieuw type wereldwijd communicatiebureau. We zijn trots op onze onafhankelijkheid en combineren de magie van storytelling met de wetenschap van data om de lastigste uitdagingen van onze klanten helpen op te lossen en en hun grootste kansen te grijpen.”

Robyn Sefiani, oprichter en CEO van Sefiani: “Wat ons met name aantrok aan Clarity was hun zeer energieke en ambitieuze managementteam, hun groei-ambities in zowel Azië-Pacific als de rest van de wereld en de geavanceerde digitale en analytics-vaardigheden binnen het bureau, waar we onze klanten mee kunnen bedienen.”

“We werden bovendien aangetrokken door Clarity´s bedrijfscultuur, waarin mensen op de eerste plek staan en worden ondersteund om hun volledige potentieel te bereiken. Clarity’s geloof in de kracht van technologie om de wereld op positieve wijze te veranderen, past perfect bij Sefiani’s positionering als ‘Agent of Change’ die met klanten werkt aan positieve impact. Onze purpose-gerichte bedrijfswaarden, culturele klik en het ondernemende karakter van beide bureaus waren vanaf het begin duidelijk. We zijn enthousiast over onze gedeelde toekomst en de kansen die voor ons liggen – om de carrières van onze collega´s vooruit te helpen, nieuwe diensten aan onze klanten te leveren en samen de reis te maken binnen een snel groeiend wereldwijd bureau.”

Vorig bericht Provincie Noord-Holland pakt regiefunctie om woningbouw te versnellen
Volgend artikel GP Groot organiseert webinar over circulair bouwen

Nu op WijNoordHolland