Nieuws

App-only supermarkt Crisp haalt 5 miljoen aan groeikapitaal op

De app-only supermarkt Crisp heeft 5 miljoen euro aan groeikapitaal opgehaald bij verschillende Nederlandse investeerders.


Amsterdam
Bij de start vorig jaar haalde de retailer al een kapitaal van 3 miljoen euro binnen. Het nieuwe geld wordt vooral gestoken in de ontwikkeling van het platform. Naast Robert van der Wallen met zijn investeringsmaatschappij Opportunity Partners treedt in deze ronde ook Alexander Ribbink de oprichter Keen Venture Partners als nieuwe investeerder toe tot de raad van commissarissen van Crisp.

Crisp is sinds november 2018 operationeel als online supermarkt. Het klantenbestand is naar eigen sinds de oprichting vervijfvoudigd. Hoeveel klanten dat precies zijn, maakt het bedrijf niet bekend. Wel meldt de retailer dat het aantal leveranciers in een half jaar tijd is verdubbeld naar 360. Het bedrijf verwacht binnen 3 jaar winst te maken.

Mede-oprichter Tom Peeters zegt dat door de zelfontwikkelde technologie van het bedrijf het doen van verse boodschappen makkelijker wordt. Daar bij gaat het volgens hem niet alleen om delicatesseproducten, maar ook om ‘gewone’ artikelen, zoals brood, melk en kaas. Inmiddels werkt het bedrijf met een team van 45 mensen en een ploegendienst die alle producten verpakt. Voorlopig wil het bedrijf zich focussen op de Nederlandse markt.

Vorig bericht Pink Elephant neemt BI-activiteiten over van Solipsis
Volgend artikel Symbiont breidt zijn wereldwijde aanwezigheid uit met een internationaal hoofdkantoor in Amsterdam

Nu op WijNoordHolland